Åke Djerfsten © 2008 • Privacy Policy • Terms of Use
Åke

Thailand 2006

Äntligen kommer vi iväg på denna resa som vi kokade ihop med hjälp av Emmy's mamma som började med flyg till Bankok och där byte till lokalflyg till Krabi. Från Krabi transfer med bil och lite färja till ön Koh Lanta. .

Efter landningen på Bankok´s gamla flygplats tog vi en inrikesflight till Krabi där det skull stå en transport färdig och vänta, vilket det naturligtvis inte gjorde. Vi gick rúnt bland chafförerna som stod och höll upp sina skyltar över vilka de skulle hämta utan att finna något som såg ut i närheten av "Djerfsten". Våra mobiler fungerade ju inte heller men vi fick låna en mobil av en av chafförerna och kunde ringa till den norska kontakt vi fått, efter några försök fick vi ialla fall tag i henne och hon lovade att kontrollera vad som hade hänt. Efter ca en timma kom en transit med AC helt OK. Vi lastade in och började färden mot Koh Lanta. Med förundran såg vi hela famlijer på mopeder, upp till 3-4 st på samma moped körandes på bägge sidor av vägen utan hjälmar, hur är detta möjligt. Att det över huvudtaget finns människor som har överlevt detta ter sig för en svensk som är van med hjälmar, dubbla bilbälten och krockkuddar, som en omöjlighet men tydligen inte. En färja av inte helt senaste modell tog oss från faslandet till Koh Lanta och därifrån vidare med bil i på ön. Vägarna blev mindre och mindre, var var vi på väg ? Efter kanske 20-30 min kom vi i alla fall fram till hotellet, helt otroligt fint. Vi bodde i en bungalow längst ner mot stranden                                                  med en pool 10 m framför och med massagen                                                           alldeles bedvid.

Här på Koh Lanta hade vi en                                                         undebar vecka som gick i lungnets tecken, vi badade solade                                                 och åt gott. En utflykt till djungeln för att ev få titta på                                                    vilda tigrar gjorde vi men som tur var så såg vi inga men                                                     det var enupplevelse i alla fall.                                                                                      Vi åkte/red på en elefant in i djungeln, otroligt frodigt som                                                   att röra sig i ett överfullt växthus.

Bland annat var vi på Maya Beach "The beach".

Det var lika häftigt som i filmen,

otroligt läcker vik mellan två höga berg.